Jump to content

Claudio Monteverdi - Complete Operas (2009) 9 CD's


bloomtoo

Recommended Posts

lm3x.jpg

Artist: Sergio Vartolo
Album: Claudio Monteverdi: Complete Operas
Genre: Opera/Baroque
Year: 2009
Size: 2,9 Gb
Time: 10:27:58
Audio codec: FLAC

1.
01. Claudio Monteverdi - L'Orfeo - Prologo: Toccata (Orchestra) Dal Mio Permesso Amato (Musica) (09:07)
02. Claudio Monteverdi - L'Orfeo - Atto I: In Questo Lieto E Fortunato Giorno (Pastore/Coro/Ninfa) (07:01)
03. Claudio Monteverdi - L'Orfeo - Atto I: Ma Tu Gentil Cantor (Pastore/Orfeo/Euridice/Coro) (07:15)
04. Claudio Monteverdi - L'Orfeo - Atto I: Ma S’il Nostro Gioir (Pastore/Coro) (07:05)
05. Claudio Monteverdi - L'Orfeo - Atto II: Sinfonia (Orchestra) Ecco Pur Ch’a Voi Ritorno (Orfeo/Pastore/Due Pastori/Coro) (05:08)
06. Claudio Monteverdi - L'Orfeo - Atto II: Vi Ricorda Boschi Ombrosi (Orfeo/Pastore/Messaggiera) (07:30)
07. Claudio Monteverdi - L'Orfeo - Atto II: In Un Fiorito Prato (Messaggiera/Pastore/Orfeo) (07:31)
08. Claudio Monteverdi - L'Orfeo - Atto II: Ahi, Caso Acerbo (Coro/Messaggiera/Due Pastori) (11:51)

 

2.
01. Claudio Monteverdi - L'orfeo - Atto III: Sinfonia (Orchestra) Scorto Da Te Mio Nume (Orfeo/Speranza/Caronte) (10:43)
02. Claudio Monteverdi - L'orfeo - Atto III: Possente Spirto (Orfeo) (14:31)
03. Claudio Monteverdi - L'orfeo - Atto III: Sol Tu, Nobile Dio (Orfeo/Caronte/Coro di Spiriti) (10:55)
04. Claudio Monteverdi - L'orfeo - Atto Iv: Signor, Quel Infelice (Proserpina/Plutone/Spiriti Del Coro/Coro di Spiriti) (09:57)
05. Claudio Monteverdi - L'orfeo - Atto Iv: Qual Honor di Te Fia Degno (Orfeo/Un Spirito Del Coro/Euridice/Coro di Spiriti) (11:38)
06. Claudio Monteverdi - L'orfeo - Atto V: Questi I Campi di Tracia (Orfeo/Eco) (09:28)
07. Claudio Monteverdi - L'orfeo - Atto V: Perch’a Lo Sdegno (Apollo/Orfeo/Coro) (09:33)

 

3.
01. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Prologo: Sinfonia Avanti Il Prologo (Orchestra) Mortal Cosa Son Io (L’Umana Fragilità/Tempo/Fortuna/Amore) (10:14)
02. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto I: Scena 1: Di Misera Regina (Penelope/Ericlea) (12:29)
03. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto I: Scena 2: Duri E Penosi (Melanto/Eurimaco) [scena 3 – Absent In The Score] (15:49)
04. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto I: Scena 4: Sinfonia (Orchestra) Scena 5 Superbo è L’uom (Nettuno/Giove) Scena 6 In Questo Basso Mondo (Coro di Feaci In Nave/Nettuno) (11:41)
05. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto I: Scena 7: Dormo Ancora, O Son Desto? (Ulisse) (05:17)
06. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto I: Scena 8: Cara E Lieta Gioventù (Minerva/Ulisse) Scena 9 Tu D’Aretusa Al Fonte (Minerva/Ulisse) (17:17)

 

4.
01. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto II: Scena 1: Donate Un Giorno, O Dei (Melanto/Penelope) (11:22)
02. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto II: Scena 2: Come, O Come Mal Si Salva (Eumete) Scena 3 Pastor D’armenti Può (Iro/Eumete) Scena 4 Ulisse Generoso (Eumete/Ulisse) (09:23)
03. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto II: Scena 5: Lieto Cammino (Telemaco/Minerva) Scena 6 O Gran Figlio D’Ulisse (Eumete/Ulisse/Telemaco) Scena 7 Che Veggio, Ohimè (Telemaco/Ulisse) (19:16)
04. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto III: Scena 1: Eurimaco, la Donna Insomma (Melanto/Eurimaco) (04:19)
05. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto III: Scena 2: Sono L’altre Regine (Antinoo/Pisandro/Anfinomo/Penelope) [scena 3 – Absent In The Score] Scena 4 Apportator D’alte Novelle (Eumete/Penelope) (12:19)
06. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto III: Scena 5: Compagni Udiste (Antinoo/Anfinomo/Pisandro/Eurimaco) (08:14)
07. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto III: Scena 6: Perir Non Può (Ulisse/Minerva) (03:48)
08. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto III: Scena 7: Io Vidi (Eumete/Ulisse) (03:23)
09. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto IV: Scena 1: Del Mio Lungo Viaggio (Telemaco/Penelope) (06:38)

 

5.
01. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto IV: Scena 2: Sempre, Villano Eumete (Antinoo/Eumete/Iro/Ulisse/Telemaco/Penelope) (07:05)
02. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto IV: Scena 3: Generosa Regina (Pisandro/Penelope/Anfinomo/Antinoo/Telemaco) (08:39)
03. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto IV: Scena 4 Ecco L’arco D’Ulisse (Penelope/Pisandro/Anfinomo/Antinoo/Ulisse/Coro) (13:37)
04. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto V: Scena 1: O Dolor, O Martir (Iro) [scena 2 – Absent In The Score] (07:19)
05. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto V: Scena 3: E Quai Nuovi Rumori (Melanto/Penelope) (03:24)
06. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto V: Scena 4: Forza D’occulto Affetto (Eumete/Penelope) Scena 5 È Saggio, Eumete (Telemaco/Penelope/Eumete) (06:14)
07. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto V: Scena 6: Fiamma è L’ira (Minerva/Giunone) (04:06)
08. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto V: Scena 7: Gran Giove, Alma De’ Dei (Guinone/Giove/Nettuno/Coro In Cielo/Coro Marittimo/Minerva) (08:33)
09. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto V: Scena 8: Ericlea, Che Vuoi Far? (Ericlea) (05:05)
10. Claudio Monteverdi - Il Ritorno D'Ulisse In Patria - Atto V: Scena 9: Ogni Vostra Ragion (Penelope/Telemaco/Eumete) Scena 10 O Delle Mie Fatiche (Ulisse/Penelope/Ericlea) (14:03)

 

6.
01. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Prologo: Deh, Nasconditi, O Virtù (Fortuna/Virtù/Amore) (10:28)
02. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 1: E Pur Io Torno (Ottone) (09:57)
03. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 2: Chi Parla, Chi Parla (Primo Soldato/Ottone/Secondo Soldato) (05:00)
04. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 3: Signor, Deh Non Partire (Poppea/Nerone) (11:12)
05. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 4: Speranza, Tu Mi Vai (Poppea/Arnalta) (08:48)
06. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 5: Disprezzata Regina (Ottavia/Nutrice) (13:46)

 

7.
01. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 6: Ecco la Sconsolata Donna (Seneca/Ottavia/Valletto) (11:58)
02. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 7: Le Porpore Regali E Imperatrice (Seneca) (01:51)
03. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 8: Seneca, Io Miro In Ciel Infausti Rai (Pallade/Seneca) (02:46)
04. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 9: Son Risoluto In Somma (Nerone/Seneca) (07:38)
05. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 10: Come Dolce, Signor, Come Soave (Poppea/Nerone) (12:26)
06. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 11: Ad Altri Tocca In Sorte Bere Il Licor (Ottone/Poppea) (08:44)
07. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 12: Otton, Torna A Te Stesso (Ottone) (02:28)
08. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto I: Scena 13: Pur Sempre di Poppea (Drusilla/Ottone) (07:34)

 

8.
01. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Introduzione (Orchestra) (01:35)
02. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 1: Solitidine Amata (Seneca/Mercurio) (06:43)
03. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 2: Il Commando Tiranno (Liberto/Seneca) (08:19)
04. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 3: Amici, è Giunta L’ora (Seneca/Famigliari) (05:42)
05. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 4: Sento Un Certo Non So Che (Valletto/Damigella) (10:49)
06. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 5: Or Che Seneca è Morto (Nerone/Lucano) [scena 6 – Absent In The Score] (08:26)
07. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 7: I Miei Subiti Sdegni (Ottone) (04:21)
08. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 8: Tu Che Dagl’avi Miei Avesti Le Grandezze (Ottavia/Ottone) (07:41)
09. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 9: Felice Cor Mio (Drusilla/Valletto/Nutrice) (06:40)
10. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 10: Io Non So Dov’io Vada (Ottone/Drusilla) (07:55)

 

9.
01. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 11: Or Che Seneca è Morto (Poppea/Arnalta) (09:22)
02. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 12: Dorme L’incauta, Dorme (Amore) (04:35)
03. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto II: Scena 13: Eccomi Trasformato (Ottone/Amore/Poppea/Arnalta) (06:20)
04. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto III: Scena 1: O Felice Drusilla, O Che Sper’io (Drusilla) (02:01)
05. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto III: Scena 2: Ecco la Scelerata (Arnalta/Littore/Drusilla) (01:48)
06. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto III: Scena 3: Signor, Ecco la Rea (Arnalta/Nerone/Drusilla/Littori) (06:15)
07. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto III: Scena 4: No, No, Questa Sentenza Cadra Sopra di Me (Ottone/Drusilla/Nerone) (07:48)
08. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto III: Scena 5: Signor, Oggi Rinasco Ai Primi Fiati (Poppea/Nerone) (07:50)
09. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto III: Scena 6: Addio Roma, Addio Patri, Amici Addio (Ottavia) (04:20)
10. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto III: Scena 7: Oggi Sarà Poppea di Roma Imperatrice (Arnalta) (04:43)
11. Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea - Atto III: Scena 8: Ascendi, O Mia Diletta (Nerone/Poppea/Tribuni/Consoli/Amore/Venere) Sociétés, etc. (20:46)

https://fboom.me/file/46d0269a7a16c/Monteverdi_Complete_Operas.part1.rar
https://fboom.me/file/dea8bab0b23cc/Monteverdi_Complete_Operas.part2.rar
https://fboom.me/file/9d6cc2c886139/Monteverdi_Complete_Operas.part3.rar
https://fboom.me/file/a8e4ebb1f9c1a/Monteverdi_Complete_Operas.part4.rar
https://fboom.me/file/a9f14fdfef583/Monteverdi_Complete_Operas.part5.rar
https://fboom.me/file/e839d2c22a691/Monteverdi_Complete_Operas.part6.rar

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...